Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Rajd do Szczawnicy

Treść

Dnia 04.10.2015r. (niedziela) wyjechaliśmy na trzydniowy rajd do Szczawnicy. Mieszkaliśmy w schronisku „Pod Durbaszką” po rozpakowaniu zabranych ze sobą rzeczy oraz zapoznaniu się ze schroniskiem wszyscy przeszli kurs obsługi kompasu. Wieczorem odbyło się ognisko, na którym w rytm harcerskiej nuty spożywaliśmy kiełbaski.

Dnia drugiego z samego rana wyruszyliśmy zdobywać szczyty. Po wyjściu na Wysoką (wys.1050 m n.p.m.) udaliśmy się w stronę Wąwozu Homole. Po długiej i męczącej drodze wreszcie dotarliśmy do Jaworek, gdzie czas wolny przeznaczyliśmy na zjedzenie  obiadu. Po powrocie do schroniska rozegraliśmy mecz siatkówki. Wieczorem, z minutą rozpoczęcia ciszy nocnej, opiekunowie postawili na bezpieczeństwo i z latarkami sprawdzali, czy każdy grzecznie zasypia w swoim łóżku.

We wtorek rozpoczęliśmy kolejny dzień pełen przygód. Idąc górskim szlakiem trafiliśmy na bacówkę, gdzie kupiliśmy oscypki, których zapachem przesiąkły cale plecaki… Po dotarciu na Palenicę wszyscy przeszli chrzest, następnie zjeżdżając kolejką znaleźliśmy się w Szczawnicy. Po przerwie obiadowej ostatni raz wyruszyliśmy w góry. Podążaliśmy niebieskim i zielonym szlakiem. Po skończonej wędrówce czekała nas  już tylko podróż do Krakowa. Wszyscy cali i zdrowi wróciliśmy do swoich domów. Ten wyjazd na pewno na długo zostanie w naszej pamięci.