Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka do Pragi

Treść

„Podróże to jedyna rzecz, na którą wydajemy pieniądze, a stajemy się bogatsi” – zgodnie z tą maksymą staramy się zaoferować naszym uczniom coś więcej niż tylko siedzenie w szkolnych ławach. Jeśli młodzież jest chętna, wyjeżdżamy i poznajemy przyrodnicze i kulturalne osobliwości świata.

W pażdzierniku udało się zorganizować trzydniową wycieczkę do Pragi i Skalnego Miasta, w której uczestniczyli głównie uczniowie klas IV Ta, II Ta, trzy urocze dziewczyny z klasy IV Tb oraz kilku pierwszoklasistów. Stolica Czech zachwyciła nas bogactwem zabytków. Spacerowaliśmy pięknymi ulicami Starego Miasta, Złotą Uliczką, Mostem Karola. Zwiedziliśmy Zamek na Hradczanach, który według Księgi Rekordów Guinnessa jest największym pod względem zajmowanej powierzchni zamkiem na świecie. Byliśmy w Katedrze Świetych Wita, Wacława i Wojciecha – siedzibie arcybiskupów praskich, który stanowi cenny przykład architektury gotyku i neogotyku w Europie Środkowej.  Mogliśmy zobaczyć słynny praski zegar astronomiczny skonstruowany w 1410 r. , znajdujący się na południowej ścianie Ratusza Staromiejskiego. Zegar ten składa się z trzech części: astronomicznej – pokazującej położenie ciał niebieskich, kalendarzowej – z medalionami reprezentującymi miesiące i animacyjnej – z ruchomymi figurkami dwunastu apostołów i wyobrażeniem Śmierci, Turka, Marności i Chciwości. Jest po prostu imponujący.

Trzeci dzień naszego pobytu w Czechach spędziliśmy w Andrspachu – Skalnym Mieście.  Fantazyjne kształty skalnych formacji wprawiały w zachwyt nawet maruderów, którzy nie przepadają za pieszymi wędrówkami. W połowie szlaku czekała na nas atrakcja w postaci rejsu łodzią po jeziorze. Było zabawnie, zaś pogoda wymarzona na taką formę rekreacji.

Wycieczka wspaniała. Czas spędzony ze sobą bezcenny. Wspomnienia zostaną z pewnością na całe życie, gdyż można potem przejechać pół świata, ale szkolne wyprawy zapadają w sercu bardzo głęboko.