Przejdź do treści
rekrutacja
Przejdź do stopki

Mobilni technicy na europejskim rynku pracy

Treść

„Mobilni technicy na europejskim rynku pracy” to kolejny projekt mobilnościowy realizowany przez Zespół Szkół im. E. Godlewskiego w Piotrkowicach Małych  przy wsparciu programu Unii Europejskiej Erasmus+.

35 uczniów szkoły kształcących się w kierunku technik informatyk, technik logistyk, technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik mechanizacji rolnictwa odbywa zagraniczny staż we Włoszech w terminie 28.10.2019 – 22.11.2019. Organizacją pobytu zajmuje się firma IFOM z siedzibą Bolonii. Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych i umiejętności praktycznych uczniów. Wśród celów szczegółowych projektu można wyróżnić:

  •         nabycie przez uczniów nowych doświadczeń zawodowych w międzynarodowym środowisku pracy,
  •         wzrost umiejętności w zakresie posługiwania się językiem obcym, szczególnie branżowym,
  •         poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej i praktycznej uzyskanej w szkole,
  •         uzyskanie dokumentu Europass Mobilność,
  •         podniesienie świadomości kulturowej,
  •         przygotowanie i wdrożenie programów edukacyjnych, które pozwolą na podniesienie jakości lokalnych kadr,
  •         zwiększenie szans bezrobotnych i osób kończących szkoły na lokalnym i regionalnym rynku pracy.

Praktyka zawodowa młodzieży we włoskich przedsiębiorstwach pozwoli na nabycie wielu nowych umiejętności zawodowych, lepsze przygotowanie do pracy wymagającej wysokich kwalifikacji na obecnym rynku pracy, utrwalenie umiejętności językowych z języka angielskiego, języka zawodowego, branżowego. Młodzież udoskonali umiejętność współpracy w zespole międzynarodowym. Wnioskodawca nabędzie nowe doświadczenia, które zostaną przeniesione do kraju i wykorzystane w programie organizowanych praktyk zawodowych.

Młodzież dzięki udziałowi w projekcie będzie miała możliwość podniesienia znajomości kultury włoskiej i wartości europejskich. Poza kompetencjami zawodowymi uczestnicy nabędą też lub podniosą kompetencje osobiste, społeczne oraz językowe. Projekt przyniesie korzyści także szkole, której pracownicy zwiększą swoje kompetencje w zakresie zarządzania projektem oraz umiejętności współpracy międzynarodowej.

Uczniowie zakwalifikowani do projektu uczestniczyli we wsparciu językowo-kulturowo-pedagogicznym organizowanym w szkole. Poprzez zajęcia z języka angielskiego poznali bliżej słownictwo branżowe i elementy gramatyki umożlwiające komunikację w środowisku obcojęzycznym. Zajęcia z pedagogiem obejmowały trening aktywności, kompetencji społecznych, integracyjnych oraz planowanie kariery zawodowej. Podjęta tematyka dotyczyła komunikacji interpersonalnej, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych, w rozłące z najbliższymi, radzenia sobie w środowisku międzynarodowym. Zajęcia kulturowe pozwoliły na poznanie historii, kultury i obyczajów włoskich, zagadnień związanych z religią, przynależnością rasową, zwyczajami panującymi we Włoszech oraz odmiennością kulturową Polski i Włoch.

Z uczniami wyjeżdżającymi na staż została podpisana umowa oraz porozumienie o programie zajęć. Nowe umiejętności, kwalifikacje i kompetencje nabyte podczas staży zostaną potwierdzone poprzez uznawane w całej Europie dokumenty ECVET, Europass Mobilność oraz zaświadczenia krajowe wystawione przez organizację partnerską i szkołę.

Udział w projekcie jest bezpłatny. Koszty utrzymania, podróży, ubezpieczenia, kieszonkowe, odzież robocza, wycieczki w ramach programu kulturowego, transport lokalny we Włoszech zostaną pokryte z budżetu projektu.

 

 

348974